Hulp bij inloggen

Op 23 mei 2024 zijn wij overgeschakeld naar een Landelijk Inlogsysteem. Vind hier je antwoord.


Wat houdt de overstap naar één inlogsysteem in?

Registreren en inloggen bij de Bibliotheek is vanaf nu nóg gemakkelijker. Je hebt nog maar één inlogaccount nodig voor alle bibliotheekdiensten. Dat maakt inloggen niet alleen gemakkelijker, maar ook veiliger. 

Wat moet ik doen?

Het enige wat je hoeft te doen is opnieuw inloggen via de website. Gebruik je pasnummer als gebruikersnaam en het wachtwoord dat je altijd gebruikt om in te loggen. Je kunt nu dus met jouw account inloggen voor álle bibliotheekdiensten.

Wil jij weten bij welke bibliotheekdiensten jij allemaal kan inloggen met het nieuwe inlogsysteem?  Dit antwoord vind je bij de vraag: ''Waar kan ik allemaal inloggen?''   

Wachtwoord vergeten?

Jouw wachtwoord kan alleen door jou gewijzigd worden. Ben jij deze vergeten dan kan je op 'Wachtwoord vergeten' klikken. Jouw gebruikersnaam is waarschijnlijk jouw lenersnummer, mits je deze niet gewijzigd hebt.

Weet je jouw gebruikersnaam niet meer, dan kan de klantenservice deze voor jou opzoeken, of je kan hem zelf opvragen via 'Gebruikersnaam vergeten'.

Je ontvangt daarna een mail vanuit de Bibliotheek(afzender: noreply@kb.nl) met daarin een link om een nieuw wachtwoord aan te maken.  

Ontvang je geen mail? Controleer dan je spam en/of ongewenste mailbox.

Gebruikersnaam vergeten?

Jouw gebruikersnaam is vanaf 23 mei 2024 jouw lenersnummer. Het wachtwoord is nog steeds het wachtwoord wat je bij ons, Biblionet Groningen, hebt ingesteld. 

Als jij jouw gebruikersnaam vergeten bent kan je op 'Gebruikersnaam vergeten' klikken in het inlogscherm.  Ook de klantenservice kan op jouw verzoek je gebruikersnaam opzoeken.  

Wanneer je ingelogd bent kan jij jouw gebruikersnaam en/of wachtwoord zelf wijzigen, via 'Wijzig mijn inloggegevens' hieronder kan je een stappenplan vinden. 

Hoe wijzig ik mijn inloggegevens?

Wanneer je ingelogd bent kan jij jouw gebruikersnaam en wachtwoord zelf wijzigen.

  1. Log in via 'Mijn Account' op onze website, je vindt dit helemaal bovenaan de website, iets rechts. (boven ''Word Lid'')
  2. Links vind je een menu in 'Mijn Account'. 
  3. Klik op de oranje gekleurde vetgedrukte tekst: 'Persoonlijke gegevens +'. 
  4. Klik op 'Wijzig mijn inloggegevens'.  Je wordt nu naar een nieuwe pagina geleid. Hier kan je jouw inloggegevens wijzigen. 
  5. Heb je de gegevens aangepast, dan zijn die wijzigingen gelijk actief bij alle bibliotheekdiensten*.

 *alle bibliotheekdiensten die hieronder vallen vindt je in de vraag hieronder. 

Waar kan ik nu allemaal inloggen?

Met het Landelijke Inlogsysteem wat op 23 mei 2024 is ingevoerd kan jij met jouw account inloggen bij de volgende bibliotheekdiensten:  

Wist jij dat wij ook een hele handige Biblionet Groningen app hebben? Klik hier om er meer over te lezen, of om de app te downloaden.  

Ik ben geblokkeerd na een aantal (foutieve) inlogpogingen, wat nu?

Na 15 minuten kan je het opnieuw proberen.

In de tussentijd kan de klantenservice jouw gebruikersnaam voor je opzoeken. 
Je kan ook zelf een nieuw wachtwoord en/of jouw gebruikersnaam opvragen via 'Mijn Account'.

Ik wil mijn gebruikersnaam wijzigen, maar ik krijg steeds een foutmelding.

Jouw gebruikersnaam moet uniek zijn. Bestaat de gebruikersnaam al? Dan kan je deze niet gebruiken. Je kan een andere gebruikersnaam proberen of bijvoorbeeld een getal toevoegen. 

Ik ben gastlener bij Biblionet Groningen/Forum

Ben je een gastlener bij ons? Dan kun je inloggen op 'Mijn
Account' zodra jouw thuisbibliotheek is overgestapt op het Landelijke
Inlogsysteem. Je krijgt bericht van jouw thuisbibliotheek wanneer zij zijn overgestapt.

Kom daarna langs in één van onze bibliotheken om ''Mijn Account'' van Biblionet
Groningen te activeren of neem contact op met de Klantenservice.

Voor meer informatie over de status van de overgang neem
contact op met jouw thuisbibliotheek.

Waar vind ik hulp als het niet lukt?

Mail ons dan via klantenservice@biblionetgroningen.nl of bel ons op werkdagen tussen 10.00 uur en 17.00 uur op 088 – 50 61 900.

Onze klantenservice helpt je graag! 



Geen antwoord op je vraag gevonden?

Neem contact met ons op