Vind je lezen lastig? Bijvoorbeeld omdat je dyslexie hebt, of autisme of een andere beperking? Kijk dan eens tussen de boeken van het Makkelijk Lezen Plein in de bibliotheek. Hier staan bijvoorbeeld leuke, spannende boeken in makkelijke taal. Dat maakt lezen leuk, ook als het niet vanzelf gaat.
Lezen leuk maken
Als lezen lastig voor je is, is lezen meestal niet fijn. Het Makkelijk Lezen Plein (MLP) maakt lezen weer leuk. Op deze plek in de bibliotheek staan speciaal voor jou uitgekozen boeken. Er staan bijvoorbeeld veel leesboeken uit een serie. Als je zo'n boek leuk vindt, dan kun je lekker verder lezen in de andere boeken uit de serie. Daarnaast heeft het MLP verschillende materialen voor bijvoorbeeld een werkstuk of spreekbeurt. Of leen een verfilmd boek op dvd, een luisterboek of een zogenaamd meeleesboek met cd. Het MLP is voor kinderen met dyslexie, autisme, een concentratiestoornis of een beperking en voor kinderen voor wie Nederlands de tweede taal is. Maar ook je ouders en leerkrachten kunnen gebruikmaken van het MLP.
Vragen over het Makkelijk Lezen Plein?
Neem dan contact op met onze klantenservice of stel je vraag aan een medewerker van de bibliotheek bij jou in de buurt.